כולם מסביב אמרו: “תנוח קצת. מגיע לך. אתה עובד כל היום קשה בעסק. תהנה”.
והוא הסכים אתם. באמת הגיע לו לאחר העבודה הקשה הזו, אבל איך יכול לשבת בשקט כשהוא עלול להפסיד לקוחות? הוא עובד בפרך על כל לקוח, משכיב כסף על פרסום, ולפעמים נראה שהוא טוחן קמח טחון והלקוחות מגיעים למתחרים. אין מספיק לקוחות לעסק, הרווחים לא משהו, ואיך אפשר לנוח?
כל השנים הוא עבד קשה. השיג לקוחות, תחזק את העסק, דאג לשיווק נכון, וכמו שנהג לומר: ‘עסק הוא דינמי. זה לא שאתה משקיע פעם אחת ויכול לשבת בידיים שלובות. זו עבודה כל יום מסביב לשעון’.
אז איך זה מסתדר שהיום צביקה, יושב לו מול הרקע הכחול של הים מעורר השראה, והבן של צביקה מצליח לעשות גלגלון ברגליים מלאות חול. צביקה רואה אותו משתעשע, והוא שם לב שזו הפעם הראשונה שהוא יושב ככה בכיף שלו, מסתכל באמת, רווה את הנחת, וגם רואה את הקצף של הגלים. לראשונה מזה שנים.
אז מה הדבר שהשתנה, שעכשיו הוא יכול לשבת בנחת מול הים השוצף?
הכל התחיל מאז שחבר טוב, בעל עסק בענף דומה, סיפר לו על איש שיווק שהוא עובד איתו.
“לא תאמין איך זה עובד. הוא מומחה מספר אחד. יש לו ידע עצום איך להביא את הלקוחות, הוא יושב על האינטרנט, מפרסם לך את המודעות הנכונות בפלטפורמות המתאימות, והלקוחות נמשכים אליי כמו פרפרים לאור. אפילו לא צריך לשכנע אותם, יש לו טכניקות איך להביא את קהל היעד לקנות, ואני רק מרוויח מזה”.
אז טוב, כבר שנים הוא בשוק, וכבר מכיר את כל אפיקי הפרסום והשיווק ברשת כמו את כף ידו. למען האמת, הוא כבר השתמש בשרות של משווקים אחרים דרך המדיות הדיגיטליות, וחוץ מלשלם להם כל חודש, הם לא ממש הצליחו למנף את העסק ולהביא לקוחות. אבל החבר המליץ, והוא גם טרח להראות לו גרף של עלית מכירות.
“תראה” מסביר החבר “אני טוב בתחום שלי. למדתי את המקצוע במשך שנים, פתחתי עסק בתחום, יש לי עובדים, ואני מקצוען בתחום שלי. תחום השיווק לא כלול בכישורים שלי. מה לעשות. לכן, את התחום הזה אני משאיר למי שמקצוען בתחום הזה. למה לי לעבוד קשה בענף שאני לא מתמצא בו? גם מפסיד זמן יקר וכסף כי אין לי מיומנות בפרסום, וגם מפספס לקוחות, לא חבל”?
תבין, “אני לא עובד עם “עוד איש שיווק במדיה”, כזה שיודע קצת קידום ותוקע לי מודעות בכל מקום בלי קשר” הסביר החבר. “אני הולך על אחד מהטובים. הוא לא רק איש מדיה, אלא איש אסטרטגיה. כשהוא מפרסם לי תוכן, הוא קודם כל מברר מה סגנון הלקוחות שלי, ומבין מה יגרום להם לקנות. על ידי ההבנה שלו, הוא הופך את המודעה למשפך מכירות. בקיצור, לא רק הבנה בדיגיטל, כמו הבנה בפסיכולוגיה העומדת מאחורי הדחף לקנות. ואם תשמע לי, הוא תותח”.
החבר הראה לצביקה את גרף המכירות וכל העליות בצמיחת הלקוחות היו רשומות שחור על גבי לבן.
“טוב, אתה יודע מה, לא אכפת לי לנסות. אבל רק בלי התחייבות”.
החבר צוחק: “התחייבות או לא. אתה יודע מה? אל תנסה. תשאיר לי את הלקוחות השמנים”.
ואחרי שהם נפרדו, צביקה החליט לנסות, כמו שהוא תמיד אומר: ‘אם לא מנסים, לא מצליחים. אם מנסים, תמיד יש סיכוי להצליח’.
וכמו שהוא מצהיר על עצמו: “אני יסודי ורק מרוויח מזה”, גם עכשיו הוא קודם בודק ביסודיות והחליט לפני שהוא מנסה להיכנס לאתר של דודי קרויזר, הוא אוהב לראות בעיניים לפני שהוא מניח שקל.
הוא חיפש המלצות של בעלי עסקים, ומצא שם את ההמלצות הבאות:
אדי בר – מנכ”ל חברת בר ניקוי הצהיר:
“הייתי עושה פרסומים מאוד יקרים בחודש ודודי פשוט הציל לי את העסק..
העלויות נחתכו לשליש.. באמת שינה לי את העסק מקצה לקצה.
נתן שקט תעשייתי וזרימת עבודה קלה יותר ונוחה יותר מאוד
העבודה, התוצאות, האמינות לא ראיתי דברים כאלה, מדהים!
עבודה תוצאה נקודה”.
הרב איתן אקשטיין – מנכ”ל רטורנו:
במשך כל השנים ניסינו הרבה מאוד חברות שעוסקות בנושא
של קידום אורגני וממומן,
לא הצלחנו.
עד שפגשנו את דודי,
ובשנתיים האחרונות אנחנו רואים ברכה במעשה ידינו דרכו.
מבחינתנו, הצלחנו,
ואנחנו רואים שיש קשר ישיר בין העבודה של דודי לבין הפניות שיש לנו”.
אביעד פיליפ – מנכ״ל זיכרון צילומי:
“אנחנו מאוד מרוצים מהעבודה עם דודי.
לפני זה ניסינו לעבוד עם מספר חברות,
אי אפשר להשוות את העבודה ואת התפוקות שאנחנו מקבלים מדודי לעומת מה שהכרנו בעבר.
זה מוריד מאתנו הרבה כאבי ראש ועבודה שהיינו צריכים לעשות.
אני יודע שאני מפקיד את כל ענייני הקידום בידי דודי ואני שקט לגמרי עם זה. כל שאלה כלשהי- אנחנו מקבלים תשובות מידיות וטיפול מסור.
אני ממליץ בחום לעבוד עם דודי.
במהלך העבודה עם דודי אני יודע שאני יכול להיות שקט, אני יודע שהלקוחות יזרמו לכאן.
הוא רוצה בדיוק כמונו שיגיעו לקוחות,
הוא יעבוד על זה באופן מסור,
ואני יודע שאני יכול להיות שקט עם זה.
לעומת ספקים אחרים שעבדתי איתם,
אני יודע שהעבודה פה היא הרבה יותר יסודית ומדוקדקת עם הספקים טובים”.
אם בתחילה היו לצביקה פקפוקים, הרי שאחרי ההמלצות של בעלי עסקים מחברות גדולות ומוכרות, הוא ידע שגם הוא הולך להצטרף להצלחה. גם הוא רוצה ראש שקט, ולקוחות זמינים שמגיעים מעצמם בעקבות הפרסומים.
ובוקר למחרת כבר הרים טלפון לדודי קרויזר. “בטח לא יהיה זמין” אמר לעצמו. אבל הופתע לשמוע את הקול של דודי מהעבר השני.
הוא לא פראייר, את זה אמרו עליו כבר מגיל קטן כשלא הסכים לעסקה הממולחת של סבא להחליף שטר של 100 שקלים בסוכריה מגרה. וגם עכשיו הוא יושב עם עט ודף, רוצה לרשום את כל הפרטים. הוא אוהב לדעת על מה הוא הולך לשים כל שקל, וחשוב לו לקבל תוצאות.
ודודי הסביר והוא כתב, והוא שאל ודודי ענה. והוא קיבל את התשובות, והנושא נשמע לו כדבר הבא. הוא ממוקד ורוצה להתקדם. מחזור הלקוחות הקיים מרוצה, אבל צריך נוספים. ותכלס’, גם לא יזיק לו קצת שקט נפשי. לדעת שהנושא של השיווק נעשה בצורה נכונה, עובד גם כשהוא נח, ומביא לו לקוחות חדשים שרוצים לקנות דווקא את המוצר שלו.
“אתה מבטיח לי תוצאות במאה אחוז”? הוא רוצה לדעת.
ודודי היה כנה: “אין כזה דבר תוצאות במאה אחוז. אני יכול להבטיח לך שאעשה מאה אחוז של עבודה נכונה, בהתאם לפסיכולוגית הרכישה של קהל היעד שלך מתוך הניסיון שיש לי”.
צביקה הגיע מוכן. הוא כבר עשה שיעורי בית וראה את מה שהלקוחות של דודי אומרים עליו, הוא שמע את ההמלצות, וגם החבר שלו הוכיח.
וזהו. עכשיו הכל היסטוריה.
כרגע הוא יושב על חוף הים בנופש אמיתי. נהנה מהבן שלו ומהחכמות וכבר לא לחוץ כלכלית.
בחודשים האחרונים המכירות עלו בהרבה, ולקוחות חדשים נכנסו לעסק. הוא יכול לשבת במנוחה ולדעת שבזמן הזה, מישהו עושה לו את העבודה. ואפילו את התשלום לבית המלון, חשבון הבנק שלו לא מרגיש.
ככה זה כשנותנים למקצוען לעשות לו את העבודה.
לחצו כאן לאתר של דודי קרויזר