"איך הולך לך בעסק?" אני שואל אותו, "סביר", הוא אומר, וממשיך: "תשמע, להביא לקוחות זאת מלחמה קבועה. כל הזמן לפצח את הקטע הזה של השיווק. אני שופך שם הון, ועדיין אין לי שקט. כן, זה מביא לקוחות, אבל אני משקיע סכומים גבוהים. בכסף הזה הייתי מצפה להיות מוצף בעבודה״. זו השיחה שהייתה לי עם מוטי – מנכ״ל חברת ייעוץ גדולה, כשנפגשנו, במקרה במוסך.

ובאמת, כבעל עסק, אני חייב להודות שיווק זה כאב ראש, שלא לדבר על הדאגה המתמדת שהלקוחות לא יגיעו.

כי מה אתה הכי רוצה בעולם? שלקוחות שמגיעים אליך, יהיו בדיוק הלקוחות הנכונים בשבילך.

בינינו, אין כמו לקוחות שחיפשו אותך כי הם רוצים אותך ואת המוצר שלך ויש להם כסף לשלם עליו.

ולך, יש שקט, כי יש לך זרם קבוע של לידים איכותיים, ואתה יכול לעשות מה שאתה יודע ואוהב לעשות. 

נשמע כמו פנטזיה דמיונית?

זאת לא פנטזיה.

פגשתי את האיש שיודע לעשות בשבילך בדיוק את זה. דודי קרויזר, בעלים של סוכנות דיגיטל מקצועית.

דודי קרויזרבתמונה: דודי קרויזר

אחרי סמול טוק קצר, כבר לא יכולתי להתאפק, ויריתי את השאלה שהציקה לי בראש, 

״האם אפשר להגיע למצב שהלקוחות רודפים אחרי העסק ולא להיפך״?

דודי מחייך חיוך של מבין עניין, מרים קלות את הכתף ואומר לי: ״בטח, זה קורה כל הזמן״.

״מדהים אני אומרת, איך״?

כשעושים עבודה נכונה ומדויקת בשיווק אורגני זאת בדיוק התוצאה שמקבלים.

כי מה שבעלי עסקים לא יודעים הוא מה זה באמת שיווק אורגני נכון ומדויק, כמה טוב הוא יכול לעשות לעסק, ואיך הם יכולים לקבל לידים איכותיים ובזרימה רציפה״.

אני מודה, אני לא מומחית בשיווק, אבל תמיד חשבתי שכדי להצליח ולהביא לקוחות לעסק באופן קבוע, צריך לשלם. כלומר, לעשות פרסום ממומן כי בלי לשים כסף על פרסום קשה להביא לקוחות. 

איפה אני טועה?

דודי מחייך בסלחנות. ״כן, המחשבה הזאת, שהשיווק יהיה טוב יותר כשאני משלם כסף גורמת להרבה בעלי עסקים ללכת ישר רק על פרסום ממומן, בלי להבין את ההשלכות של החלטה כזאת״.

״יש לנו הרבה לקוחות שעשו רק שיווק ממומן לפני שהגיעו אלינו. הם השקיעו תקציבים משמעותיים בקידום הממומן והתוצאות שקיבלו היו מאכזבות. הם לא מצליחים לקבל את כמות ואיכות הלידים שהם מצפים לה. 

לקח להם זמן אבל בסוף הם הבינו שצריך לשלב משהו אחר״

״קחי לדוגמא את אדי בר –  יש לו מפעל לניקוי שטיחים. לפני שנפגשנו הוא שפך סכומים משמעותיים כל חודש על פרסום. מאז שהתחלנו לעבוד ביחד בדיגיטל, עלויות הפרסום שלו נחתכו לשליש והוא מקבל הרבה יותר לקוחות. יש לו ראש שקט, הלקוחות זורמים ללא מאמץ ובלי לחץ.

לדבריו השיווק הדיגיטלי שינה לו את העסק ב 180°. המנגנון הזה מזרים אליו לקוחות מדויקים. אותם לקוחות שבעצם חיפשו בדיוק אותו, והם מגיעים אליו עם הצורך המדויק לשירות שלו״.

״קידום אורגני יוצר מצב ש-במקום שאתה תרדוף אחרי הלקוחות, הלקוחות ירדפו אחריך״. 

אדי בר, מנכ"ל חברת בר ניקוי מספר:

״תסביר לי, בבקשה, איך עובד הקידום האורגני״?

״רוב הלקוחות הפוטנציאלים יקישו מילות חיפוש בגוגל ולא יטרחו לדפדף מעבר לעמוד הראשון. כשהעסק שלך מקודם אתה תהיה בדיוק במקום שבו הלקוחות שלך ימצאו אותך ברגע שהם יחפשו את השירות שלך. הלידים שאתה מקבל הן פניות מדויקות של לקוחות שחיפשו אותך באופן אקטיבי. הם מגיעים אליך ולא אתה אליהם״.

״ויותר מזה, בקידום ממומן ככל שתשלם יותר עבור פרסום בערוצי המדיה ככה תיחשף יותר. בקידום אורגני זה לא ככה. עם תהליך קידום נכון תישאר בחשיפה מקסימלית לאורך זמן, מבלי לשלם שקל על תקציבי מדיה."

״בסופו של דבר לרוב החזר ההשקעה בקידום אורגני גדול בהרבה״.

לדוגמא בחברת זיכרון צילומי "ממש אי אפשר להשוות את העבודה ואת התפוקות שאנחנו מקבלים לעומת מה שהכרנו בעבר"

״אם זה כזה טוב למה לא כולם משתמשים בקידום אורגני, למה להם בכלל לנסות משהו אחר ולהשקיע יותר כסף בפרסום ממומן״?

״שאלה מצוינת!״

״קידום אורגני הוא מרוץ למרחקים ארוכים. בעל עסק שרוצה לקוחות עכשיו, במיידי, לרוב יצא בקמפיין ממומן ואז יגיעו אליו לידים באופן מיידי. אבל, ברגע שהוא יפסיק לשלם על הפרסום? זהו. הוא כבר לא שם יותר, הוא נעלם, לא רואים אותו״.

״בקידום אורגני אנחנו בונים את החשיפה של הלקוח. אנחנו יוצרים תהליך שגורם למנוע של גוגל לחשוב שהוא צריך לקדם את האתר של העסק שלך, והחשיפה הזאת קוראת באופן טבעי כשמישהו שצריך את השירות/מוצר שלך עכשיו – מחפש אותך״.

״בעל עסק מחושב חייב לחשוב אסטרטגית לטווח ארוך. התקציב שהוא משקיע כל חודש בפרסום ממומן, יביא לו כל חודש את אותן התוצאות. ברגע שהוא יפסיק להשקיע, הכל יפסק. בשיווק אורגני המטרה היא לייצר תהליך של צמיחה של תוצאות הולכות וגדלות כמו כדור שלג״.

״קצת דומה להבדל בין דיאטת בזק או שינוי תזונתי. בדיאטת בזק תרד יותר מהר אבל תתקשה לשמור על התוצאה לאורך זמן. בשינוי שיטת תזונה, הגוף ילמד להתרגל לשינוי והתוצאות יהיו לאורך זמן.

״רגע, אתם בונים מנגנון שגורם לאתר של הלקוח להיחשף למי שמחפש אותו״?

״כן, בהחלט, אבל לא סתם להיחשף, אנחנו גורמים לגוגל, לחשוף את האתר ולהציג אותו בתוצאות החיפוש״. 

 ״בדרך כלל, התוצאות הראשונות לא מגיעות מפרסום ממומן״?

״נכון, את צודקת. עד 4 התוצאות הראשונות הן תמיד ממומנות, אבל, גם כשעשית פרסום ממומן ואתה בתוצאות הראשונות, זה לא מספיק, צריך שלקוחות באמת יקליקו ויכנסו. מחקרים הוכיחו שרוב הגולשים נכנסים לתוצאות האורגניות ולא לפרסומות, ולא רק זה, מחקרים בעולם שנעשו על מאות מיליוני גולשים קבעו ששני שליש מתנועת הגולשים מגיעה מהתוצאות האורגניות בגוגל, שזה המון״.

מחקרים מוכיחיםמחקרים מוכיחים:
64% מהתנועה לאתרים מגיעה מחיפוש אורגני.
מקור: https://www.conductor.com/

ותחשבי על זה לרגע, זה הגיוני. כשאנשים מרגישים שמוכרים להם – הם פחות מתעניינים. גולשים מחשיבים את האתרים שגוגל מדרג גבוה כאמינים ורציניים, עצם העובדה שאתה מופיע במקומות ראשונים בגוגל בונה את התדמית שלך כעסק רציני ואמין״.

מחקרים מוכיחים 2

85% מהגולשים מעדיפים להקליק על תוצאות אורגניות על פני ממומנות.
תוצאות סקר של Ignite Visibility

כשעסק מקדם את עצמו בממומן ונמצא במקומות הראשונים יש לו כניסות לאתר. העניין הוא שעל כל כניסה העסק משלם, ויש תחומים שהכניסות עולות הרבה. כשאותו עסק מקודם אורגני, הוא מקבל לרוב כניסות של לקוחות מדוייקים. והעסק לא זורק כסף על כניסת הסקרנים, שלא מביאה לידים ועולה כסף״.

״בקידום אורגני, התשלום הוא על התהליך ולא עבור כניסות, ברגע שאתה נמצא בדף הראשון במילות חיפוש החזקות שלך, אתה מקבל כניסות ופניות שוטפות. אין לך תשלום על כל כניסה ואתה שקט, כי יש לך את הביטחון שהאחד שפונה אליך יש את היכולת שיהפוך ללקוח״.

״בפרסום ממומן כמות הכניסות לאתר שלך היא מוגבלת לפי הסכום שהשקעת בפרסום, בקידום אורגני אתה יכול לקבל כמות גבוהה של כניסות לאתר מבלי להשקיע שקל נוסף. הקידום הזה עצמו הופך לנכס, כי האתר שלך נמצא בתהליך שבו אתה מתקדם בגוגל באופן רציף״.

״מה קורה כשמישהו מחפש "ניקוי שטיחים" אם ניקח דוגמא כזאת?״

״אם את מחפשת "ניקוי שטיחים" או "מנקה שטיחים" או "ניקיון שטיחים" ועוד ביטויים כאלה, המטרה שהאתר יופיע בדף הראשון של גוגל, כשהשאיפה היא שהאתר יהיה במקומות הראשונים, והוא יהיה זה שיקבל את הנתח המשמעותי של הכניסות. כי – א. כולם יראו אותו. וב. בגלל שהוא בטופ של התוצאות זה מייצר רושם של חברה אמינה וגדולה״.

״אני יודע ומאמין שזו הדרך החכמה ביותר לקדם את העסק בגוגל. העסק שלך מקבל יתרון אדיר על המתחרים. עסק שלא מקודם, עלול למצוא את עצמו נדחק למקומות שאף אחד לא ימצא אותו. הקידום אורגני גם נותן לך יתרון על הפרסומים הממומנים, שכמו שאמרנו נתפסים אצל חלק מהגולשים כפחות אמינים״.

״מה זה בעצם קידום אורגני? מה כל כך מיוחד בזה? איך עושים את זה״?

SEO זה ראשי תיבות של Search Engine Optimization  בעברית ׳אופטימיזציה של מנועי החיפוש׳ כלומר, ליצור מצב שבו מנועי החיפוש מקדמים את האתר שלך בתוצאות החיפוש.

כדי להגיע למצב הזה, יש לנקוט בפעילויות מסוגים שונים, החל מהתאמת האתר והמבנה שלו, תוכן האתר וטיפול במגוון פרמטרים שיוצרים את האמון של גוגל באתר.

כשהאתר שלך נמצא גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטי, הלקוחות הפוטנציאליים ימצאו את האתר שלך בגוגל.

בשביל להצליח, צריך להכיר את השיטה בה מנועי החיפוש של גוגל, עובדים. לדעת, להכיר ולעקוב אחרי למעלה מ 200 פרמטרים שונים שמנועי החיפוש בוחנים בהקשר של דירוג אתרים ולדעת איך להשפיע עליהם לקידום האתר שלך.

כדי להצליח ולקדם אתר חייבים לבנות אסטרטגיה, זאת עבודה מאוד מדויקת הדורשת מקצועיות וסבלנות. כשעושים את כל המכלול נכון כדאי מאוד שתהיה מוכן לעליית מיקומים של האתר בתוצאות החיפוש ובהתאם עלייה בכמות הפניות לעסק״.

תוצאות של אתרים שעברו קידום אורגני בגוגל:

תוצאות קידום 1

מ-743 גולשים באתר בחודש ל-1825 גולשים בחודש באתר תוך 5 חודשים

אתר לדוגמה 3

מ-1961 גולשים באתר בחודש ל-2800 גולשים בחודש באתר תוך 4 חודשים

אתר לדוגמה 4

מ-352 גולשים באתר בחודש ל-1407 גולשים בחודש באתר תוך 8 חודשים

אתר לדוגמה 5

מ-1915 גולשים בחודש באתר ל-4699 גולשים בחודש באתר תוך 8 חודשים

״אתה אומר בעצם שקידום אורגני זו ריצה למרחקים ארוכים, אם ככה מה בעצם חשוב לדעת כשבוחרים חברה לקידום אורגני״?

״הבחירה של מי שיעשה לך את הקידום היא מאוד חשובה והיא קריטית להצלחה שלך.

אני יודע את זה בהיותי מומחה מטעם בית משפט שמבין לעומק את המורכבות של הדברים.

מומחה בית משפט

דודי מקדים את השאלה שלי… 

את בטח תוהה מה זה מומחה בית משפט? הוא אומר ואז מסביר:

אם בעל עסק לקח חברה לקידום אתרים והחברה לא ביצעה עבודה על האתר, ובעל העסק מחליט לתבוע את החברה. לשופט אין דרך להבין ברמה של מומחה את הדרכים והשיטות של קידום אורגני, זה פשוט לא המקצוע שלו. לכן בית המשפט פונה למומחה מטעמו שיסביר את המצב. 

קחי לדוגמא לקוח שלנו איתן אקשטיין, מנכ"ל רטורנו, הוא עובד איתנו כבר שנתיים ולדבריו לאורך כל השנים הם ניסו הרבה חברות שעוסקות בקידום אורגני והם פשוט לא הצליחו, עד שהוא הגיעו אלינו ובשנתיים האחרונות בעקבות הפעילות הם רואים ברכה בפעילות השיווקית שלהם.

הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל רטורנו מספר:


או בתיה אמרוסי בעלים של חברת ורד הרקמה שאומרת: "
היום אנחנו יכולים להגיד שמגיעים אלינו קליינטים בלי שאנחנו נרדוף אחרי האנשים האלה, היום אני יכולה להיות רגועה שיש לי אתר שעובד"

בתיה אמרוסי, בעלים של חברת ורד הרקמה מספרת:


בעל עסק שלוקח חברה לקידום אורגני חייב לדעת שהוא יכול לתת אמון במי שמקדם אותו, להעביר את האחריות, להיות שקט ורגוע והלקוחות יגיעו.

״נשמע מורכב, אז איך אפשר לדעת את מי לקחת״?

״קידום אתרים הוא מקצוע שמחייב שיהיה לך ״קילומטראז'״. יש כל כך הרבה פרמטרים שמקדם אורגני חייב להכיר ולהתמקצע בהם וככל שהתנסית ביותר מהלכים ככה תהיה לך יכולת יותר גבוהה להצליח, בכל מצב.

זו הסיבה שלא אצמיד ללקוח שלי מתלמד או מישהו שיתנסה עליו, העובדים אצלי בסוכנות הם רק מומחים שיודעים את העבודה ובעלי ניסיון עשיר.

אני עצמי בתחום כבר מעל – 10 שנים ולשמחתי היה לי את הזכות לקדם עסקים גדולים בינוניים וקטנים במגוון גדול של תחומים. היום אי אפשר כמעט להתקיל אותי במשהו שעוד לא נגעתי בו.

המפתח להצלחה הוא לראות כל לקוח כשותף. ההצלחה שלו היא ההצלחה שלנו, וככה אנחנו מתנהלים עם הלקוחות שלנו אצלי בסוכנות. ככה אנחנו מגיעים להצלחות ועל זה הם לא מפסיקים להודות. 

מבחינתי אין שום אופציה לא להביא תוצאות ללקוח. אני והצוות שלי נשקיע את כל הידע והניסיון כדי להפוך את האתרים שאנחנו מקדמים למותג בעיני גוגל״.

זאת הסיבה שלקוחות עובדים איתנו במשך שנים, כי הם יודעים שיש להם שותף שמזרים להם לקוחות. עוזי קוליה למשל, בעלים של חברת שיא פיננסים בעבודה משותפת של  למעלה משנתיים; חברת על ארגזים בעבודה משותפת של כמעט 4 שנים; כך גם רוני קדם מנכ"ל חברת לימוזינות, שעובד איתנו כבר 4 שנים ועוד רבים נוספים.

אם הקידום שאתה עושה עבור הלקוחות שלך מביא להם תוצאות רווחיות במשך שנים, מה עוד צריך? זה WIN WIN בשביל הלקוחות ובשבילנו" דודי אומר בחיוך רחב.

ואם מישהו רוצה לפנות אליך איך עושים את זה?

משאירים פרטים כאן בטופס יצירת קשר ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה, נבחן את הדרך הנכונה להזרים לעסק שלך מדויקים.