אם אתם מתכננים לקנות רכב חשמלי או שכבר יש בבעלותכם אחד, כדאי שתיפרדו מתחנת הדלק המוכרת שבה נהגתם לתדלק ולקחת עיתון, כי לרכב החשמלי שלכם תצטרכו עמדה  ייעודית. ריכזנו עבורכם טיפים בנושא ומאמר שיענה על שאלות חשובות ומעניינות על טעינת רכבים חשמליים.

 

מה ההבדל בין טעינה רגילה לטעינה מהירה?

טעינה רגילה מתבצעת על ידי שימוש בזרם חילופין – AC והיא נפוצה אצל בעלי רכב חשמלי בעמדת טעינה בבית או במקום העבודה. טעינה מהירה מתבצעת על ידי זרם ישיר – DC וכשמה כן היא מטעינה את הרכב בזמן קצר יותר לנסיעה ארוכה יותר. עמדות טעינה מסוג זה ניתן למצוא לאורך כבישים מהירים או בנקודות בקצוות הארץ בהם נוסעים נסיעות ארוכות. טעינה מהירה אמנם מטעינה בזמן קצר יותר אך חום ההטענה מסוכן ליציבות הסוללה, לכן אין המלצה להטעין בעמדות מסוג זה לעיתים תכופות.

 

היכן ניתן להטעין את הרכב החשמלי?

עם העלייה ברכישת רכבים חשמליים במדינת ישראל גדלה כמות עמדות הטעינה ברחבי המדינה. ישנם עמדות הפרוסות ברחבי הארץ, לנוחיותכם ישנה מפת עמדות טעינה לרכב חשמלי למציאה קלה של עמדה בקרבת מקום מגוריכם.

 

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?

טעינה של רכב חשמלי תלויה בקצב הטעינה שהמטען מספק, כבל הטעינה וגודל הסוללה. לרוב בעמדה מהירה ניתן להגיע מ-30% סוללה ל-80% בתוך כחצי שעה, לאחר מכן קצב הטעינה יאט משמעותית כדי לשמור על חיי הסוללה.

לעומת זאת, בעמדה ביתית רגילה, התשתית היא זו שקובעת את קצב הטעינה ולכן תהיה איטית יותר.

 

כמה עולה להטעין רכב חשמלי?

במידה ואתם טוענים בעמדת ביתית אז העלות זהה לעלות תעריף החשמל לקוט"ש. טעינת רכב חשמלי בעמדה מחוץ לבית עולה בין 20% ל-40% יותר מאשר טעינה ביתית והתעריף שונה מחברה לחברה.

 

האם אפשר להטעין את הרכב החשמלי בכל עמדת טעינה?

לעמדות הטעינה יש שני סוגי חיבורים: CCS2 ו- CHAdeMO, עליכם לדעת איזה חיבור יש לרכב שלכם ולוודא כי בעמדה שאליה אתם נוסעים להטעין יש את החיבור הרצוי.